Hakeminen

Järvenpään lukio on yksi Suomen suurimmista lukioista, modernissa koulurakennuksessa, hyvien kulkuyhteyksien varrella.
Järvenpään lukiossa opiskeleva voi painottaa opintoja ja laatia yksilöllisen opinto-ohjelman omien harrastusten, vahvuuksien ja urasuunnitelmien mukaan. Tämän mahdollistaa laaja opintotarjonta kaikissa lukion oppiaineissa. Laajan tarjonnan ansiosta ylioppilaskirjoitusten suorittamisajankohdan voi valita yksilöllisesti.

Yksi lukio, monta mahdollisuutta

Järvenpään lukiossa omina hakukohteina ovat yleislinja, kuva- ja mediataide-, musiikki- ja tanssilinja, urheilulinja ja matematiikka- ja luonnontiedelinja (LUMA). LUMA-linjalle on myönnetty valtakunnallinen erityistehtävä.

Yleislinjalle hakevat voivat halutessaan hakeutua YTY-yhteiskunta, talous ja yrittäjyys -suuntautumisvaihtoehtoon tai DRAAMA-suuntautumisvaihtoehtoon.