Erityislinjat

Yhteishaku 2024
20.2.–19.3.2024

Erityislinjoille haetaan yhteishaussa omina hakukohteinaan  www.opintopolku.fi.

Hakukohteiden valintaperusteet löydät Järvenpään lukion opintopolusta.

*Tietoa suuntautumisvaihtoehdoista löydät täältä.

HAKUOHJEET

KUVA- JA MEDIATAIDELINJA

Kuva- ja mediataidelinjan pääsykoetilaisuudet 16.4.2024 ja 23.4.2024 klo 17.30-20.00.
Hakija ilmoittautuu vain yhteen pääsykoetilaisuuteen yhteishaun loppuun mennessä.

Pääsykoe koostuu kahdesta ennakkotehtävästä (4p) sekä yhdestä pääsykoetilaisuudessa suoritettavasta tehtävästä (2p).

Pääsykokeeseen osallistuminen on välttämätöntä tullakseen valituksi linjalle. Pääsykoetilaisuuteen osallistutaan sen mukaan, kumpaan päivään hakija on ilmoittautunut hakuvaiheessa. Ennakkotehtävät ja täytetty hakulomake palautetaan pääsykoetilaisuuden yhteydessä.

Lukio tarjoaa pääsykoetilaisuudessa tarvittavat välineet.
Pääsykoetilaisuudet järjestetään Järvenpään lukiolla.

ENNAKKOTEHTÄVÄT 2024

KUVA- JA MEDITAIDELINJAN PÄÄSYKOE ILMOITTAUTUMINEN
Hakija ilmoittautuu yhteen pääsykoetilaisuuteen yhteishaun loppuun mennessä.
ILMOITTAUDU TÄSTÄ

Ennakkotehtävät ja tulostettu sekä täytetty hakulomake palautetaan pääsykoetilaisuuden yhteydessä.

MUSIIKKI- JA TANSSILINJA

Kaikki musiikki- ja tanssilinjalle hakevat osallistuvat joko musiikin ja/tai tanssin pääsykokeeseen. Musiikin ja tanssin pääsykoe koostuu videotallenteesta sekä sähköisestä hakulomakkeesta.
Jos hakija osallistuu sekä tanssin että musiikin pääsykokeeseen, paremmat pisteet huomioidaan.

MUSIIKIN PÄÄSYKOE

Musiikin pääsykoetallenneohje:

Pääsykoetallenne palautetaan osoitteeseen jpaalukio.musiikki@gmail.com 26.4.2024 klo 15 mennessä.
Älylaitteella kuvattu tallenne on laadultaan riittävä. Tallenne koostuu seuraavasti: pääinstrumenttinäyte (2p soittonäyte tai pääinstrumenttina laulu), sivuinstrumenttinäyte (1p, laulunäyte tai sivuinstrumenttina soitin) ja hakijan esittely- sekä musiikillinen tausta (1p).

Hakija täyttää sähköisen hakulomakkeen yhteishaun loppuun mennessä.

TANSSIN PÄÄSYKOE

Tanssin pääsykoetallenneohje:

Älylaitteella kuvattu tallenne on laadultaan riittävä. Tallenne koostuu seuraavasti: tanssitekniikka (1p), improvisaatio (1p), soolo ja hakijan esittely- sekä tanssillinen tausta (2p).

Hakija täyttää sähköisen hakulomakkeen yhteishaun loppuun mennessä.

MATEMATIIKKA- JA LUONNONTIEDELINJA

Matematiikka- ja luonnontiedelinjan (LUMA) opiskelijat valitaan peruskoulun päättötodistuksen perusteella, siten että keskiarvossa painotetaan matematiikan, fysiikan, kemian, biologian ja maantiedon arvosanoja.

LUMA-linjalle ei ole erillistä pääsykoetta tai hakulomaketta.

URHEILULINJA

Urheilulinjalle opiskelijat valitaan peruskoulun päättötodistuksen, liikunnan numeron sekä lajiliittopisteytyksen perusteella.

Urheilulinjalle ei ole erillistä pääsykoetta tai hakulomaketta.

Lisätietoa urheilulinjan pisteytyksestä.