Hyvä tietää

Mistä löydän tiedot kursseista?

Opinto-oppaasta löydät tiedot siitä mitä kursseja mistäkin oppiaineesta on tarjolla. Opinto-oppaasta löydät kurssien kuvaukset sekä ohjeet kurssien suoritusjärjestykseen.

Mistä tiedän mitä kursseja on tarjolla milläkin jaksolla?

Kurssitarjottimesta, jonka näet Wilmasta. Tarjottimessa tarjolla olevat kurssit ovat riveillä kiertotunneittain. Yhdeltä riviltä voi valita vain yhden kurssin.

Mistä löydän kurssien sivut ja aineistot?

Aineenopettaja kertoo asiasta kurssin alussa.

Mikä on Wilma?

Wilma on koulun sisäinen viestintäjärjestelmä ja opintotietojärjestelmä, josta opiskelija voi tulostaa oman lukujärjestyksensä. Oppilas huolehtii, että hänen tietonsa ovat ajan tasalla Wilmassa ilmoittamalla tietojen muutoksesta omalle ryhmänohjaajalle tai lukiosihteerille.

Olen lähdössä perheen kanssa loma-matkalle. Pitääkö poissaolosta ilmoittaa kouluun?

Kyllä, tee loma-anomus. Katso tarkemmin kohdasta ”Keneen ottaa yhteyttä”.

Olen aloittamassa opinnot Järvenpään lukiossa. Mitä minun pitää tehdä?

Opiskelupaikka on otettava vastaan määräaikaan mennessä Opintopolku-palvelussa. Lisäksi koululle tulee toimittaa kopio perusopetuksen päättötodistuksesta, huoltajan allekirjoittama opiskelijailmoitus- sekä  opiskelijaterveydenhuoltolomake. Lomakkeet löytyvät hakeminen-sivulta.

Haluan suorittaa kaksoistutkinnon. Mistä saan lisätietoja?

Löydät lisätiedot yhteistyöoppilaitoksen Keudan nettisivuilta sekä yleistä tietoa kaksoistutkinnon suorittamisesta Opintopolulta.

Seuraavien ylioppilasjuhlien ajankohta?

Seuraa ajankohtaista palstaa.

Keneen otan yhteyttä X asiassa?

Katso nettisivulta kohta ”Keneen ottaa yhteyttä”.

Jaa juttu: