Koulukirjasto

Kirjastossa on asiakaspalvelu ma ja ke 9.30 – 15.

Lainaus, palautus ja asiointi

Lukion kirjasto on opiskelijoiden ja henkilökunnan käytettävissä.
Lainata voi KIRKES-kirjastokortilla. Kirjastokortin saat mistä tahansa KIRKES-kirjastosta, samoin PIN-koodin.
Kirjastossa on lainausautomaatti, jolla lainaaminen tapahtuu kirjastokortilla. Aukiolojen ulkopuolella on käytössä itsepalvelukirjasto.
Kulku areenan liukuovista lukusaliin ja sieltä ovi kirjastosaliin aukeaa kulkunapilla. Tilassa on valvontakamera.

Lainausautomaatilla voi lainata, palauttaa, uusia lainoja sekä tarkistaa mitä aineistoja omalla kortilla on lainassa.

Kirjaston yhteydessä on hiljainen lukusali, jossa opiskelijat voivat syventyä rauhassa läksyjen tekemiseen sekä kokeisiin ja ylioppilaskirjoituksiin valmistautumiseen.

Kirjapalautukset joko automaatilla tai kirjaston edessä olevaan palautuskaappiin. Lomien aikana palautuksia voi jättää koulun pääovelle postiluukkuun. Lähetä lisäksi viesti sähköpostiin kirjasto.lukio@jarvenpaa.fi, jossa kerrot mitä kirjoja palautit.

Painetut aineistot

Koulun kirjastossa on sanoma- ja aikakauslehtikokoelma, kurssikirjoja, tietokirjoja, kaunokirjallisia teoksia
ja muita oppimateriaaleja, jotka tukevat lukio-opintoja ja ylioppilaskirjoituksiin valmistautumista.
Aineiston laina-aika on 42 vrk.

Voit tarkistaa, onko haluamasi kirja koulun kokoelmassa Kirkes-kirjastojen tietokannasta https://kirkes.finna.fi/ . Voit hakea esimerkiksi kirjan nimellä, ja hakutuloksia pystyt rajaamaan oikeasta reunasta valitsemalla Kirjastot-kohtaan Järvenpää ja Lukion koulukirjasto.

Digitaaliset aineistot

Helsingin sanomat DIGI HS kirjautumisohje:

Deskussa on linkki, josta pääset kirjautumaan digihesariin. Valitse ensin linkistä avautuvan kirjautumisen yläreunasta organisaatiot, sitten oppilaitoskirjautuminen ja lopuksi Järvenpään lukio.  Linkin kautta voit lukea Helsingin Sanomien lisäksi Aamulehteä ja Satakunnan Kansaa.

Kännykkäsovelluksessa kirjautuminen pitäisi toimia samalla tavalla.

Järvenpään kaupunginkirjaston tarjoamat digilehdet saat luettavaksi
kirjautumalla Kirkes-kirjastokortin numerolla ja pin-koodilla täällä. Palvelu toimii omasta sijainnista riippumatta.

Lisätietoja: kirjasto.lukio@jarvenpaa.fi

Suositeltuja linkkejä

KIRKES-kirjastojen verkkokirjasto Finna /rajaa haku oikealta Kirjasto-Järvenpää-Lukion koulukirjasto
Lukion kirjastoon tilatut lehdet 2024